Raport z konsultacji społecznych

WNIOSKI Z KONSULTACJI SPOŁECZNYCH

WSTĘPNA KONCEPCJA PROGRAMOWA dla zadania:  „ Rozbudowa układu komunikacyjnego w m. Kowale w obrębie drogi wojewódzkiej nr 221 na odcinku od planowanego skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską w mieście Gdańsk do węzła „Kowale” włącznie ( skrzyżowanie z drogą ekspresową S6 – Obwodnica Trójmiasta)”.

Lp.

Data wpływu wniosku

Streszczenie wniosku

Analiza i sposób uwzględnienia wniosku przez Projektanta

1

2017-10-26

– Prośba o uwzględnienie konieczności przeprowadzenia pomiarów akustycznych na odcinku od węzła Straszyn do mostu przy ul. Sadowej .
– Prośba o informację czy w koncepcji już określono zakres przebudowy ul. Sadowej, czy będzie polegało to na przebudowie samego mostu.
– Wniosek, że zjazd z pasa zbiorczego w ulice Klasyczną jest jak najbardziej uzasadniony i powinien powstać.

Analiza akustyczna została przeprowadzona. Wyniki będą uwzględnione przy ustalaniu konieczności zabezpieczeń przeciwhałasowych np. ekranów akustycznych.

Zakres rozbudowy ul. Sadowej będzie odpowiadał minimalnemu koniecznemu zakresowi od strony technicznej umożliwiającemu nawiązanie do stanu istniejącego.  Szczegółowy zakres zostanie ustalony w kolejnym etapie – Koncepcji Programowej.

Zaplanowano połączenie drogi Z-R w rejonie ul. Klasycznej w Borkowie.

2

2017-10-26

– Prośba o przywrócenie dostęp ul Andromedy do Zeusa, proszę rozważyć podłączenie do ul. Zeusa przez Andromedy właśnie. Gdyby zachowano dostęp stacji paliw do Staropolskiej podłączenie ul. Andromedy pod ten zjazd.

Odnosząc się do zaproponowanej koncepcji:
– Prośba o wskazanie na mapie, w którym miejscu będzie wjazd z nowego odcinka ulicy Krętej z ulicy Andromedy w stronę Glazurowej do obecnej ulicy Krętej.
– W którym też miejscu możliwy wjazd w uliczkę do nieruchomości oraz gdzie  będzie możliwość  dla pieszych przejścia z chodnika w ulicę Krętą?

Prośba o precyzyjną odpowiedź.

Dodatkowe połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami, ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD) tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu typu rondo.

Zakresy zaplanowanych chodników znajdują się na planach sytuacyjnych i uwzględniają dojście do ul. Krętej.

Ewentualne połączenie ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie poddane dodatkowym analizom na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Decyzja w tej sprawie pozostaje w gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).

3

2017-10-26

Sprzeciw wobec budowania zjazdu z obwodnicy bezpośrednio na ul. Klasyczną w Borkowie.

Zdaniem Projektanta uwaga  wynika z obawy, że zjazd nie będzie poprzedzony elementami ograniczającymi prędkość. Połączenie drogi Z-R z ul. Klasyczną zaplanowano w formie ronda, a lokalizacja jest spójna z planami rozwoju sieci drogowej Borkowa i Gdańska oraz stanowiskiem m.in. GDDKiA oraz władz Gminy Pruszcz Gdański. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).

4

2017-10-27

1. W pełni popieram przebudowę węzła Kowale na skrzyżowaniu dróg S6 (obwodnica Trójmiasta) i Drogi wojewódzkiej nr221, w wariancie drugim (W2) – jako tzw. pełna koniczyna, jednocześnie odrzucam trzy inne warianty (W1, W3 i W4) jako nie adekwatne do tego konkretnego węzła i nie spełniającego moich oczekiwań;

2. W pełni popieram konieczność pilnej rozbudowy i przebudowy Węzła Kowale, wraz przyległym układem drogowym, uwzględniającym m.in.: budowę trzeciego pasa na obu jezdniach wraz z pasami serwisowymi na drodze krajowej S6 (obwodnica trójmiejska);

3. W pełni popieram budowę dróg zbiorczo – rozprowadzających po obydwóch stronach obwodnicy od węzła południowego, przez węzeł Szadółki, aż do węzła Karczemki;

4. W pełni popieram budowę bezpośrednich zjazdów i wjazdów na drogi zbiorczo – rozprowadzające z terenów pomiędzy węzłami, aby maksymalnie rozładować obciążenia komunikacyjne na węźle z następujących rejonów:

a. w Kowalach z ul. Zeusa na wysokości granic gmin Kolbudy i Pruszcz Gdański (zgodnie wariantem W2),

b. w Kowalach z ul. Starowiejskiej na wysokości ul. Kominkowej poprzez tą ulicę,

c. w Szadółkach z ul. Przywidzkiej pomiędzy sklepami OBI i JULA oraz Outletem, jako przedłużenie ul. Wł. Czermińskiego, wyprowadzającego ruch z osiedla zlokalizowanego przy ul. Guderskiego, bezpośrednio do drogi zbiorczo – rozprowadzającej;

d. w Szadółkach z ul. Magnackiej w sąsiedztwie hal firmy „7R Logistic” SA – pomiędzy halami 1 i 2;

e. w Jankowie Gd. z ul Starszyńskiej w okolicy ul. Magazynowej w okolicy planowanego zjazdu z obwodnicy przy granicy z Pruszczem Gd (zgodnie wariantem W2);

5. W pełni popieram przebudowę skrzyżowania ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w miejscowości Kowale, z zachowaniem WSZYSTKICH relacji skrętnych;

6. Wyrażam poparcie dla przebudowy skrzyżowania ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach, w formie skrzyżowania dwupoziomowego, ale przy zachowaniu wszystkich relacji skrętnych;

7. W pełni popieram przebudowę skrzyżowania ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa w miejscowości Kowale, (zaprezentowanego w wariancie W2B), z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych, w tym oddzielnych prawo-skrętów dla każdego kierunku, oraz wydzielonych lewoskrętów na drodze wojewódzkiej nr 221 do ulic Sadowej i Zeusa, z zachowaniem cofniętej linii usytuowania sygnalizacji świetlanej w ul. Zeusa i pozostawieniem istniejącego włączenia (sięgacza) ul. Andromedy;

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo (W4) co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.                                                                                                                                                                                                             Lokalizacja połączenia drogi Z-R na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być analizowana z połączeniem z ulicą Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w lepszy sposób skomunikuje mieszkańców Borkowa, Gdańska i Kowal. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).

Zdaniem Zespołu Projektowego ze względów ruchowych  oraz  BRD nieuzasadnione są uwagi dotyczące zwiększenia liczby połączeń terenów przyległych z drogami Z-R. Zdaniem Projektanta określona przez GDDKiA liczba połączeń jest optymalna i umożliwia obsługę terenów przyległych.                                                                                                                                          Wniosek dotyczący zachowania skrzyżowania ul. Staropolskiej, Starowiejskiej i Glazurowej nie ma uzasadnienia w obowiązujących przepisach oraz danych ruchowych.  Ewentualne połączenie ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie poddane dodatkowym analizom na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Decyzja w tej sprawie pozostaje w gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).                                                                                                                              Wniosek dotyczący połączenia ul. Andromedy w dotychczasowym kształcie zdaniem Projektanta jest niedopuszczalne. Dodatkowe połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu typu rondo.

5

2017-10-27

Propozycja zmiany sposobu połączenia zjazdu z drogi rozprowadzającej do ul. Klasycznej w Borkowie.

Prośba o budowę ekranów.

Projektant przewiduje korekty w zakresie połączenia drogi ZR z ulicą Klasyczną. Zakres ekranów został rozszerzony zgodnie aktualizacją analizy akustycznej.

6

2017-10-26

Propozycja rozwiązań komunikacyjnych mieszkańców Sołectwa Borkowo na zjeździe od ul. Klasycznej w Borkowie do drogi zbiorczo-rozprowadzającej zaplanowanie ronda i przyłączenie drogi zbiorczej zgodnej z
MPZP tzw. Obwodnica Borkowa.

Zaproponowane przez Projektanta rozwiązanie– połączenie zjazdu z drogi Z-R do ul. Klasycznej w Borkowie w formie ronda – zgodne z wnioskiem, w pełni umożliwia dalszą rozbudowę lokalnego układu komunikacyjnego. Decyzją dot. włączenia tzw. Obwodnicy Borkowa do projektowanego ronda należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA), a projekt samej Obwodnicy Borkowa nie jest objęty zakresem niniejszego opracowania.

7

2017-10-27

W związku z informacjami uzyskanymi podczas spotkania konsultacyjnego w Kolbudach, zachęcony do dzielenia się z Państwem pisemnymi uwagami wnoszę o uwzględnienie następujących uwag i wniosków:
1.Projekt  "węzła diamentowego" w Kowalach dyskryminuje jadących ze strony Kolbud do Gdańska poprzez projekt ustawienia świateł zatrzymujących ruch od strony Kolbud, co w oczywisty sposób wygeneruje korki I uczyni nieznośnym komunikacje z kierunku Kościerzyna/Kolbudy ->Gdańsk.
1a)Dodatkowo, projekt "diamentowy" z zaprojektowanymi światłami wstrzymującymi ruch zdaje się nie uwzględniać sytuacji na drodze DW221 w nieodległej przyszłości, po realizacji obwodnicy "metropolitalnej", z której, jak można się racjonalnie spodziewać, na węźle Lublewo będzie zjeżdżać większość samochodów jadących z północno-zachodniej Polski do Gdańska, ponieważ będzie to najkrótszy odcinek pomiędzy "metropolitalną" a obszarem zurbanizowanym. Nikt jadący z zachodu nie będzie przecież jeździł do węzła Straszyn (tzw. "Gdańsk Południe")  "metropolitalną" tylko po to żeby wracać ZOT do Gdańska, lecz będzie starał się zjechać na osi Armii Krajowej lub Świętokrzyskiej. Wobec dalszej odległości pomiędzy węzłem Lniska a węzłem Karczemki oraz permanentnych wielokilometrowych korków na drodze DK20 na tym odcinku, z dużym prawdopodobieństwem zjazd dużej części pojazdów będzie się odbywał na  właśnie w Lublewie.
– Wniosek z 1 i 1a): uwzględnienie projektu nr 2 "czterolistna koniczyna", zapewniająca płynny ruch bez świateł i tamowania ruchu.
2. Projekt "diamentowy" utrudnia i pogarsza istniejący obecnie zjazd od strony Łodzi w kierunku Kolbud. Obecnie ruch ten, akurat na tym kierunku,  odbywa się stosunkowo płynnie z uwagi na wykorzystanie zjazdu typu koniczyna, po przebudowie "diamentowej" natomiast,  zjeżdżający z Łodzi do Kolbud nie dość że będą stali na światłach po zjeździe to nadal włączają się do strumienia ruchu na kierunku Gdańsk->Kolbudy, który z dużym prawdopodobieństwem, wobec wąskiego gardła na zachodnim rondzie w Kowalach (na granicy z Bąkowem) będzie zakorkowany,  
– Wniosek: realizacja projektu w wariancie 2 "czterolistna koniczyna", bez świateł   
3. Projekt "diamentowy" jadącym od strony Kolbud uniemożliwia skręt w lewo z ulicy Staropolskiej w ulicę Przywidzką do centrów handlowych a także inne uliczki w Kowalach wprowadzając niepotrzebnie ten ruch do Kowal w stronę Gdańska tym samym powodując zwiększenia ruchu (I korków Kowalach) wymuszając kolizyjne zawracanie na najbliższym skrzyżowaniu. Alternatywnie kierowcy nie mogący zjechać do centrów handlowych w Rębowie mogą też wybrać dojazd poprzez ZOT co będzie w oczywisty sposób powodowało przerzucenie ruchu na węźle "Szadółki" i niepotrzebnie zwiększało ilość pojazdów na ZOT między Kowalami a Szadółkami
-Wniosek: zaprojektowanie lewoskrętu lub budowa (dwupasmowego) ronda na skrzyżowaniu Przywidzka-Staropolska 
4. Projekt  inwestycji nie przewiduje budowy ronda na skrzyżowaniu Staropolska/Świętokrzyska – Guderskiego. W chwili obecnej to zatory na tym skrzyżowaniu powodują korki w Kowalach czym blokują ruch, zwłaszcza dla jadących z kierunku Kolbudy/obwodnica -> Gdańsk i generują korki, które w chwili obecnej tj. w r.2017, w godzinach popołudniowych sięgają do wysokości Bąkowa – wsi. Brak ronda wydaje się to tym bardziej niezrozumiały, że w planach inwestycyjnych Gdańska planowana ulica "nowa świętokrzyska" ma włączać się do starego przebiegu właśnie na tym skrzyżowaniu.  
– Wniosek: zaprojektowania ronda (dwupasmowego) na skrzyżowaniu z ulicą Guderskiego.
5. Uwaga generalna: Projekt wydaje się mieć za założenie upłynnienie wyjazdu z kierunku Gdańska na obwodnicę ZOT, natomiast poprzez rekomendację wariantu "diamentowego" ze światłami od strony Kolbud czyni to kosztem utrudniania ruchu na kierunku wschód -zachód, w szczególności utrudniając życie mieszkańcom gminy Kolbudy zarówno Kowal jak i innych miejscowości Gminy Kolbudy, Przywidz, Nowa Karczma, Żukowo i Kościerzyna tamując (jak sądzę celowo) ruch "Do miasta". Przy okazji takie blokowanie wjazdu utrudni też rykoszetem dostęp do przyszłej obwodnicy "metropolitalnej" zarówno zjeżdżającym z niej jak i jadącym na nią od strony Gdańska bądź z obwodnicy ZOT. Domniemywam takie założenie tym bardziej, że wpisuje się ta filozofia w pewien trend dostrzegalny w wypowiedziach przedstawicieli władz miasta Gdańska ubolewających nieustannie nad faktem że do stolicy województwa

przyjeżdżają ludzie i oskarżających mieszkańców sąsiednich gmin o generowanie korków i innych nieszczęść w mieście.
Wniosek: zmiana filozofii i założeń projektu, którego celem powinna być maksymalne zwiększenie przepustowości i upłynnienie jazdy WE WSZYSTKICH KIERUNKACH. Nie można ignorować faktu, że obszar Gdańska, gminy Kolbudy jak i Pruszcz jest jedną funkcjonalną i urbanistyczną całością w ramach rozrastającej się aglomeracji. Powstanie obwodnicy "metropolitalnej" sprawi że węzeł Kowale będzie miał znaczenie regionalne a nie tylko lokalne. Inwestycja realizowana będzie w całości na ternie Gminy Kolbudy powinna więc  uwzględniać w sposób priorytetowy interesy mieszkańców tej Gminy, którzy będą przecież w części finansować gigantyczny zapewne koszt jego budowy. Projekt powinien mieć za cel usprawnienie i upłynnienie ruchu we wszystkich kierunkach i poprawić jakość komunikacji kołowej dla całej okolicy i całego regionu nie zaś skupiać się na realizacji ukrytego celu jakim jest usprawnienie wyprowadzenie ruchu z terenów gminy miejskiej Gdańsk na ZOT z pokrzywdzeniem interesów mieszkańców sąsiednich gmin. Teren ten jest terenem jednej aglomeracji, myślenie w kategoriach "z miasta – na wieś, ze wsi do miasta" jest w roku 2017 anachroniczne.
Jedynym akceptowalnym rozwiązaniem dla mieszkańców gminy Kolbudy wydaje się wariant 2 projektu tj. "czterolistna/pełna koniczyna"

Po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej zostało potwierdzone stanowisko Projektanta, że korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo (W4).

Węzeł w wariancie nr 4 nie dyskryminuje, żadnej z relacji. Węzeł jest zaprojektowany z uwzględnieniem wszystkich relacji z zapewnieniem zarówno odpowiednich warunków ruchowych jak i poziomu BRD.

Dla tematycznej inwestycji opracowano analizy i prognozy ruchu, z których wynika, że przyjęte rozwiązania odpowiadają planowanym natężeniom ruchu.

Rozwiązania projektowe umożliwiają skomunikowanie mieszkańców Kolbud z centrami handlowymi oraz ul. Przywidzką poprzez połączenie drogi Z-R na odcinku Kowale-Szadółki przy CH "Agata meble".

Wniosek dotyczący zachowania skrzyżowania ul. Staropolskiej, Starowiejskiej i Glazurowej nie ma uzasadnienia w obowiązujących przepisach oraz danych ruchowych.  Ewentualne połączenie ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie poddane dodatkowym analizom na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Decyzja w tej sprawie pozostaje w gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).

 

Dodatkowo informujemy, że podział inwestycji dla węzła Kowale oraz budowy ul. Nowej Świętokrzyskiej wynika z podziału administracyjnego. Zadaniem Projektanta skrzyżowanie typu rondo w sąsiedztwie skrzyżowań z sygnalizacją negatywnie wpływają na warunki ruchowe całego układu.

 

Lokalizacja świateł na węźle w wariancie 4 nie utrudnia ruchu, a daje  możliwości optymalizacji i reagowania na warunki ruchowe. Jak pokazuje opracowanie analiz i prognoz ruchu  zarówno  w wariancie 2 jaki 4 węzła będą panować dobre warunki ruchowe.

 

 

8

2017-10-27

Poparcie budowy nowego zjazdu/wjazdu na obwodnicę koło osiedla Nowy Horyzont

 

9

2017-10-27

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające,

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

10

2017-10-27

Poparcie dla inwestycji

 

 

11

2017-10-27

Sprzeciw wobec budowania zjazdu na obwodnicę na terenie Borkowa.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

 

12

2017-10-27

Prośba o informacje na temat etapu prac nad projektem

W ramach obecnie prowadzonych prac projektowych wykonywana jest dokumentacja Wstępnej Koncepcji Programowej, która ma na celu ogólne zaplanowanie układu drogowego dla DW221 wraz z rozbudową węzła Kowale i S6 oraz zaplanowanie obsługi komunikacyjne obszaru sąsiadującego.

Kolejne etapy to wykonanie Wielobranżowej Koncepcji Programowej oraz uzyskanie Decyzji Środowiskowej.

 

13

2017-10-29

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające,

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

 

14

2017-10-29

Poparcie dla zjazdu osiedle Nowy Horyzont

 

 

15

2017-10-30

Sprzeciw wobec budowy zjazdu z drogi Z-R przez osiedle Nowy Horyzont

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

 

16

2017-10-30

Poparcie dla projektu węzła Kowale oraz zjazdu na obwodnicę w ciągu ul. Klasycznej w Borkowie

 

17

2017-10-30

Sprzeciw wobec budowy zjazdu przez osiedle Nowy Horyzont

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

 

18

2017-10-30

Poparcie dla koncepcji przebudowy Węzła Kowale i zjazdu na drogę rozprowadzającą.

Prośba o informację odnośnie kosztów robót.

Sprawa finansowania inwestycji nie jest sprawą zamkniętą i nadal trwają prace zmierzające na pozyskanie środków i współpracy w tym zakresie rożnych zarządców dróg. Na etapie Wstępnej Koncepcji Programowej koszt inwestycji w zależności od wariantu węzła został oszacowany na wartość od 325 do 272 mln złotych

 

19

2017-10-30

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające,

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

20

2017-10-30

Negatywna opinia wariantów przebudowy węzła. Prośba o rozwiązania, które nie naruszają działki i zapewniają dogodną komunikację.

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

21

2017-10-31

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających.

Prośba o informacje odnośnie symulacji ruchowych.

Prośba o wyjaśnienie wyników analizy wielokryterialnej.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Przeprowadzono analizę wielokryterialną, której wyniki przedstawiają się następująco:

 

22

2017-10-31

Prośba o uwzględnienie przebudowy kładki łączącej Jankowo Gdańskie z Borkowem, umieszczenia zjazdu z drogi z-r na działkę 39/22

Zakres inwestycji zakłada przebudowę ul Sadowej wraz z obiektem nad drogą S6.

Zjazdy z drogi ZR nie są prowadzone do konkretnej działki lecz prowadzone są w celu skomunikowania całego obszaru znajdującego się w sąsiedztwie przewidzianego połączenia.  

23-25

2017-11-02

(3 wnioski)

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające,

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

26

2017-11-03

 

Poparcie dla wariantu węzła typu diamentowego.

 

 

27

2017-11-03

 

 

 

Brak poparcia dla wariantu 4 przebudowy węzła.

Prośba o uwzględnienie zjazdu na działkę 62/5 oraz zrezygnowanie z częściowego zajęcia tej działki.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi. Kwestie zajętości terenu poszczególnych działek będzie analizowana na kolejnym etapie dokumentacji.

 

28

2017-11-03

Poparcie dla zjazdu z drogi Z-R koło sklepu Stokrotka w Borkowie.

 

29

2017-11-03

Poparcie dla przebudowy węzła i zjazdu na terenie Borkowa

 

30

2017-11-03

Sprzeciw wobec zjazdu przez osiedle Nowy Horyzont

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

 

31

2017-11-03

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Skrzyżowanie ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Skrzyżowanie ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych oraz z zachowaniem połączenia ulicy Andromedy z ul Zeusa

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania.

 

32

2017-11-04

Poparcie wybudowania zjazdu w Borkowie.

 

33

2017-11-04

Poparcie dla połączenia drogi Z-R z ul. Klasyczną w Borkowie

 

34

2017-11-05

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające.

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Prośba o zastosowanie ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż ul. Staropolskiej oraz na S6 wraz z łącznicami.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

 

35

2017-11-05

sprzeciw wobec zjazdu przez ul. Klasyczną w Borkowie.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

36

2017-11-05

Sprzeciw wobec przebudowy węzła.

 

37

2017-11-06

Prośba o wybudowanie ekranów akustycznych na odcinku od obwodnicy południowej do węzła Kowale.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

 

38

2017-11-06

Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego

 

39

2017-11-06

Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego

 

40

2017-11-06

Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego

 

41

2017-11-06

Prośba o uwzględnienie zjazdu na działkę 60/1 w Kowalach.

Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi.

 

42

2017-11-07

Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R przez ul. Klasyczną w Borkowie.

Prośba o ekrany akustyczne na wysokości osiedla Nowy Horyzont.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

 

43

2017-11-07

Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R przez ul. Klasyczną w Borkowie.

Prośba o wykonanie skrzyżowań dwupoziomowych.

Prośba o ekrany akustyczne na wysokości osiedla Nowy Horyzont.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. Dokonano korekty rozwiązania zwiększając poziom bezpieczeństwa.

Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na warunki ruchowe.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

44 – 49

2017-11-07

(6 wniosków)

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające.

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

 

50

2017-11-07

1. W pełni popieram konieczność pilnej rozbudowy i przebudowy Węzła Kowale, wraz przyległym układem dróg krajowych, uwzględniającym m.in.: budowę trzeciego pasa na obu jezdniach wraz z pasami serwisowymi na drodze krajowej S6 (obwodnica trójmiejska);
2. Popieram przebudowę węzła Kowale na skrzyżowaniu dróg S6 (obwodnica Trójmiasta) i Drogi wojewódzkiej nr 221,  w wariancie drugim (W2) – jako tzw. pełna koniczyna, jednocześnie odrzucam trzy inne warianty (W1, W3 i W4) jako powodujące degradację w większym stopniu niż to jest konieczne okolicznych terenów. Jedynie Wariant 2 w akceptowalny sposób wypełnia dotychczasowe założenia MPZP wsi Kowale. Zwracam jednocześnie uwagę, że planowanie przedsięwzięcia powinno uwzględnić, że w rejonie projektowanego układu drogowego w MPZP wskazane zostały strefy ochrony archeologicznej.
3. Wariant 2 projektowanego węzła należy skorygować i przewidzieć przebieg drogi komunikacyjnej dla pieszych i rowerów jak w wariancie nr 1. Znacząco skróci to dystans i czas przejścia przez S6.
4. Popieram budowę dróg zbiorczo – rozprowadzających po obydwóch stronach obwodnicy od węzła południowego, przez węzeł Szadółki, aż do węzła Karczemki;
5. Popieram budowę bezpośrednich zjazdów i wjazdów na drogi zbiorczo – rozprowadzające z terenów pomiędzy węzłami, aby maksymalnie rozładować obciążenia komunikacyjne na węźle z następujących rejonów:
a) w Kowalach z ul. Zeusa na wysokości granic gmin Kolbudy i Pruszcz Gdański (zgodnie wariantem W2),
b) w Kowalach z ul. Starowiejskiej na wysokości ul. Kominkowej poprzez tą ulicę ,
c) w Szadółkach z ul. Przywidzkiej pomiędzy sklepami OBI i JULA oraz Outletem, jako  przedłużenie ul. Wł. Czermińskiego, wyprowadzającego ruch z osiedla zlokalizowanego przy ul. Guderskiego, bezpośrednio do drogi zbiorczo – rozprowadzającej;
d) w Szadółkach z ul. Magnackiej w sąsiedztwie hal firmy „7R Logistic” SA – pomiędzy halami 1 i 2;
e) w Jankowie Gd. z ul Starszyńskiej w okolicy ul. Magazynowej w okolicy planowanego zjazdu z obwodnicy przy granicy z Pruszczem Gd (zgodnie wariantem W2);
Pozycje b) i c) nie zostały zawarte w przedstawionej koncepcji a są niezbędne dla usprawnienia ruchu lokalnego.
6. Z uwagi na brak w koncepcji całościowego odniesienia do układu komunikacyjnego w obrębie Kowal stanowczo odrzucam planowanie w Kowalach drogi zbiorczo – rozprowadzającej z ul. Starowiejskiej na wysokości ul. Kasztelańskiej poprzez tę ulicę do ulicy Magnackiej. Ponadto koncepcja ta nie wpisuje się w plan zagospodarowania przestrzennego Kowal i znacząco ingeruje w strefę ochrony archeologicznej.
7. W pełni popieram przebudowę skrzyżowania ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach, z zachowaniem WSZYSTKICH relacji skrętnych np. rondo lub w formie skrzyżowania dwupoziomowego , np. rondo z wiaduktem. Przebudowa skrzyżowania na dwupoziomowe wpisuje się znakomicie w rzeźbę terenu.
8. Popieram przebudowę skrzyżowania ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa w miejscowości Kowale z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych, w tym oddzielnych prawo skrętów dla każdego kierunku, oraz wydzielonych lewoskrętów na drodze wojewódzkiej nr 221  do ulic Sadowej i Zeusa, z zachowaniem sygnalizacji świetlnej i cofniętej linii usytuowania sygnalizacji świetlanej w ul. Zeusa i pozostawieniem istniejącego włączenia (sięgacza) ul. Andromedy. Ewentualne rondo spełniające te warunki musi zapewnić ruch pieszy pomiędzy obu stronami DW221.
9. Stanowczo domagam się aby pas terenu oznaczony w MPZP 24 KDW przylegający do działki 132/1 spełniał przyjętą w MPZP wsi Kowale rolę drogi wewnętrznej umożliwiającej korzystanie z funkcji drogi lokalnej dla przyległych działek.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Połączenie drogi Z-R z ul. Klasyczną zaplanowano w formie ronda, a lokalizacja jest spójna z planami rozwoju sieci drogowej Borkowa i Gdańska oraz stanowiskiem m.in. GDDKiA oraz władz Gminy Pruszcz Gdański. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA). Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

Zdaniem Zespołu Projektowego ze względów ruchowych  oraz BRD nieuzasadnione są uwagi dotyczące zwiększenia liczby połączeń terenów przyległych z drogami Z-R. Zdaniem Projektanta określona przez GDDKiA liczba połączeń jest optymalna i umożliwia obsługę terenów przyległych. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania.

Projekt przewiduje budowę ciągu pieszego i rowerowego na całym odcinku przebudowywanej drogi wojewódzkiej 221.

Projekt przed realizacją będzie posiadał wszystkie niezbędne zgody łącznie z uzgodnieniem od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na warunki ruchowe.

W trakcie projektowania w maksymalny sposób dąży się do zachowania zgodności z MPZP.

51

2017-11-08

Poparcie wariantu W2 – pełna koniczyna i odrzucenie wariantu W4.

Poparcie dla trzeciego pasu ruchu i pasów serwisowych.

Poparcie dla budowy dróg z-r oraz dla budowy bezpośrednich zjazdów i wyjazdów na drogi z-r.

Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej z zachowaniem relacji skrętnych oraz jako skrzyżowania dwupoziomowe.

Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa.

Poparcie dla likwidacji zjazdu i wyjazdu z ulicy Magnackiej na DW221.

Sprzeciw wobec przebudowy ulicy Kasztelańskiej w sposób zaproponowany w koncepcjach oraz sprzeciw wobec budowy ul. Nowej Pałacowej

Prośba o pozostawienie możliwości budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Starowiejskiej.

Poparcie dla połączenia pieszo-rowerowego ponad Obwodnicą.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.

Ul. Nowa Pałacowa zostanie skorygowana w kolejnym etapie dokumentacji.

Nie przewiduje się budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Starowiejskiej.

 

52

2017-11-08

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna

Poparcie drogi Z-R wraz z wjazdami i zjazdami.

Przebudowa skrzyżowania z ulicami Glazurowa i Starowiejska z zachowaniem relacji skrętnych.

Skrzyżowanie z ulicami Zeusa i Sadowa z zachowaniem relacji skrętnych, pozostawienie istniejącego włączenia ulicy Andromedy do ul. Zeusa.

Przebudowa skrzyżowania z ulicami Ateny i Guderskiego.

Montaż ekranów akustycznych przy drodze serwisowej od strony Osiedla Olimp, wzdłuż drogi 221 i w obrębie węzła.

Przedłużenie drogi wewnętrznej 24KDW do działki 132/1.

Umiejscowienie przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na żądanie oraz zatok autobusowych w okolicy ulicy Kasztelańskiej.

Połączenie ul Magnackiej bezpośrednio z ul. Ordynacką zamiast połączenia Magnackiej z Kasztelańską.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.

Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu typu rondo.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

Projekt został zmodyfikowany i na obecnym etapie nie przewiduje się wyburzeń między innymi budynku KFC.

Zmiany układu komunikacyjnego na skrzyżowaniach z ulicami Glazurowej oraz Starowiejskiej podyktowane są względami bezpieczeństwa oraz poprawy ruchu dla całego obszaru objętego projektem.

Zmiana komunikacji niektórych ulic jest konieczna ze względów na bezpieczeństwo oraz obowiązujące przepisy. Tak jest w przypadku ulicy Andromedy. Nie ma możliwości pozostawienia połączenia w dotychczasowym kształcie, ponieważ takie rozwiązanie jest niebezpieczne oraz negatywnie wpływa na warunki ruchowe skrzyżowania ul. Zeusa z DW221.

Połączenie ul. Ateny do DW221 zostało dostosowane do rozwiązań projektowych zawartych w dokumentacji „Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej” realizowanej na zlecenie Miasta Gdańska.

Projekt przewiduje pełną komunikację pieszą i rowerową z zachowaniem ciągłości na całym odcinku DW221 z uwzględnieniem komunikacji zbiorowej. Ze względu na zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w rejonie ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki komunikacji zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego).

Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy, a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na warunki ruchowe.

Dokonano korekt w zakresie komunikacji w rejonie działki 132/1 z uwzględnieniem wniosku.

53

2017-11-08

poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Sprzeciw wobec ograniczeń w rozbudowie ul. Kasztelańskiej

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.

 

54-57

2017-11-08

(4 wnioski)

sprzeciw wobec przebudowy ul. Kasztelańskiej.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.  

 

58

2017-11-08

Sprzeciw wobec przebudowy ul. Kasztelańskiej.

Brak zjazdów na działki 60/33, 315, 316.

Brak ochrony przed hałasem.

Brak rozwiązania komunikacji pieszej.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.  

Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

Projekt przewiduje budowę ciągu pieszego i rowerowego na całym odcinku przebudowywanej drogi wojewódzkiej 221.

59

2017-11-08

Sprzeciw wobec projektu

 

60- 61

2017-11-08

(2 wnioski)

Sprzeciw wobec rozwiązaniom projektowym

 

62

2017-11-08

Sprzeciw wobec ingerencji w działkę 73/3

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

 

63

2017-11-09

Wniosek o zmianę i likwidację w projekcie dodatkowej drogi rozprowadzająco – dojazdowej.

 

64

2017-11-09

Poparcie wariantu W2 – pełna koniczyna i odrzucenie wariantu W4.

Poparcie dla trzeciego pasu ruchu i pasów serwisowych.

Poparcie dla budowy dróg z-r oraz dla budowy bezpośrednich zjazdów i wyjazdów na drogi Z-R.

Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej z zachowaniem relacji skrętnych oraz jako skrzyżowania dwupoziomowe,

Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa.

Prośba o skrzyżowanie z ulicą Kominkową.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Połączenie drogi Z-R na odcinku Kowale – Szadółki będzie realizowane na wysokości CH :Agata Meble” a nie na wysokości ul. Kominkowej.

 

65

2017-11-09

Wniosek o zmianę koncepcji rozbudowy lub poszerzenia drogi

Ewentualne korekty w prezentowanych rozwiązaniach będą wprowadzane w kolejnym etapie dokumentacji.

 

66

2017-11-09

Wniosek odnośnie działki nr 62/6

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

 

67

2017-11-09

Sprzeciw wobec budowy zjazdu na ulicę Klasyczną w Borkowie.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

 

68

2017-11-10

Wniosek o prawoskręt z ul. Sadowej w drogę wojewódzką 221

Brak uzasadnienia dla wniosku.

Wskazywane warunki ruchowe nie uzasadniają konieczności budowy dodatkowego pasa ruchu. Należy pamiętać, że dodatkowy pas ruchu generuje nie tylko koszty bezpośrednie ale również wymaga większej zajętości terenu.

 

69-70

2017-11-10

(2 wniosku)

Sprzeciw wobec budowy zjazdu na ulicę Klasyczną w Borkowie, prośba o ekrany akustyczne

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

 

71

2017-11-10

Prośba o informacje odnośnie przebudowy ulicy Klasycznej w Borkowie.

Sprzeciw wobec łączenia ul. Klasycznej w Borkowie z drogą Z-R.

Prośba o ekrany akustyczne.

Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. W celu poprawy bezpieczeństwa dokonano korek rozwiązań projektowych. Zdaniem Projektanta zastosowanie ronda na połączeniu drogi ZR z ulicą Klasyczną skutecznie wpłynie na ograniczenie prędkości a tym samym podniesienie poziomu bezpieczeństwa.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne. 

72

2017-11-10

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna

Poparcie drogi Z-R wraz z wjazdami i zjazdami.

Przebudowa skrzyżowania z ulicami Glazurowa i Starowiejska z zachowaniem relacji skrętnych.

Skrzyżowanie z ulicami Zeusa i Sadowa z zachowaniem relacji skrętnych, pozostawienie istniejącego włączenia ulicy Andromedy do ul. Zeusa.

Przebudowa skrzyżowania z ulicami Ateny i Guderskiego.

Montaż ekranów akustycznych przy drodze serwisowej od strony Osiedla Olimp, wzdłuż drogi 221 i w obrębie węzła.

Przedłużenie drogi wewnętrznej 24KDW do działki 132/1.

Umiejscowienie przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na żądanie oraz zatok autobusowych w okolicy ulicy Kasztelańskiej.

Połączenie ul Magnackiej bezpośrednio z ul. Ordynacką zamiast połączenia Magnackiej z Kasztelańską.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie dokumentacji.

Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu typu rondo.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

Zmiany układu komunikacyjnego na skrzyżowaniach z ulicami Glazurowej oraz Starowiejskiej podyktowane są względami bezpieczeństwa oraz poprawy ruchu dla całego obszaru objętego projektem. Przewiduje się budowę skrzyżowań skanalizowanych.

Zmiana komunikacji niektórych ulic jest konieczna ze względów na bezpieczeństwo oraz obowiązujące przepisy. Tak jest w przypadku ulicy Andromedy. Nie ma możliwości pozostawienia połączenia w dotychczasowym kształcie ponieważ takie rozwiązanie jest niebezpieczne oraz negatywnie wpływa na warunki ruchowe skrzyżowania ul. Zeusa z DW221.

Połączenie ul. Ateny do DW221 zostało dostosowane do rozwiązań projektowych zawartych w dokumentacji „Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej” realizowanej na zlecenie Miasta Gdańska.

Projekt przewiduje pełną komunikację pieszą i rowerową z zachowaniem ciągłości na całym odcinku DW221 z uwzględnieniem komunikacji zbiorowej. Ze względu na zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w rejonie ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki komunikacji zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego).

Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na warunki ruchowe.

Dokonano korekt w zakresie komunikacji w rejonie działki 132/1 z uwzględnieniem wniosku.

73

2017-11-10

Prośba o lewoskręt z ul. Zeusa na ul. Staropolską.

Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R na ul. Klasyczną w Borkowie

Lokalizacja połączenia na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być analizowana z  połączeniem z ulicą Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

Ponieważ przewiduje się pośrednie połączenie ulicy Zeusa z obwodnicą trójmiejską za pomocą dróg ZR częściowo ruch na ulicy Zeusa zostanie zmniejszony. Po przeprowadzeniu analiz ruchowych brak jest konieczności na tym etapie budowy dwóch pasów do skrętu w lewo z ulicy Zeusa w ulicę Staropolską.

74

2017-11-10

Wyjazd z przebudowanej ul. Glazurowej bezpośrednio w ul. Staropolską                                 

Rozładowanie korków na wyjeździe z ul. Zeusa                                                                                      Zmiana lokalizacji zjazdu  z drogi Z-R na ul. Klasyczną w Borkowie.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony

Lokalizacja połączenia na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być analizowana z  połączeniem z ulicą Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska.

Ponieważ przewiduje się pośrednie połączenie ulicy Zeusa z obwodnicą trójmiejską za pomocą dróg ZR częściowo ruch na ulicy Zeusa zostanie zmniejszony.

75

2017-11-10

Prośba o nie ingerowanie w działkę nr 73/25

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

76

2017-11-10

Prośba o ekrany akustyczne na całej długości inwestycji.

Na zjeździe w ul. Klasyczną zastosować elementy uspokojenia ruchu.

Rozważyć zmianę organizacji ruchu w miejscowości Borkowo.

Oznakowanie zjazdu do Borkowa.

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

Zdaniem Projektanta zastosowanie ronda na połączeniu drogi ZR z ulicą Klasyczną skutecznie wpłynie na ograniczenie prędkości a tym samym podniesienie poziomu bezpieczeństwa.

Oznakowanie  będzie analizowane w kolejnym etapie a szczegółowy zakres tablic kierunkowych zostanie przewidziany zgodnie z decyzjami Zarządców Ruchu

 

77

2017-11-10

Prośba o nie ingerowanie w działkę 73/16 lub jej całkowity wykup.

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

 

78

2017-11-10

Zgoda na wariant W2 – typ koniczyna.

Przejście dla pieszych na DW221 za ul. Kasztelańską, sygnalizacja wzbudzana na przejściu dla pieszych oraz zatoka autobusowa w kierunku Jankowa.

Przedłużenie drogi 24KDW do działki nr 132/1 wraz z poprowadzeniem chodnika wzdłuż drogi 24KDW.

Zaprojektować ekrany dźwiękochłonne.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zdaniem Projektanta nie ma potrzeby budowy przejścia dla pieszych na wysokości ul. Kasztelańskiej. Przejście w rejonie skrzyżowania DW221 z ul. Ordynacja zapewnia wszystkie potrzeby.

Projektant dokona korekt w przebiegu chodników oraz całego układu w rejonie ul. Kasztelańskiej w kolejnym etapie dokumentacji. Ze względu na zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w rejonie ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki komunikacji zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego).

Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne.

 

79

2017-11-13

Sprzeciw wobec zaproponowanego podczas spotkania rozwiązania i wniosek o zachowanie wszystkich relacji skrętnych w zakresie wjazdów/zjazdów na i z ul. Staropolskiej i ul. Glazurowej

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

 

80

2017-11-13

Sprzeciw wobec zaproponowanych rozwiązań.

Wniosek o modyfikację koncepcji skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej.

Jak wyżej.

81

2017-11-13

Wniosek o zachowanie wszelkich relacji skrętnych w obrębie stacji paliw Orlen.

Jak wyżej.

 

82

2017-11-03

Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna.

Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym.

Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz dla zjazdów na drogi zbiorczo-rozprowadzające.

Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych.

Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako nieuzasadniony.

 

83

2017-11-09

Krytyczne uwagi odnośnie prowadzenia konsultacji społecznych

Formuła konsultacji była otwarta na wszelkie uwagi. Projektanci poinformowali jaki z wariantów jest rekomendowany i dlaczego. Należy zauważyć, że wariant taki został również wybrany przez Przedstawicieli Gminy Kolbudy i nieoczekiwanie na konsultacjach prezentowali odmienne stanowisko. Taka formuła konsultacji jest przyjęta zarówno przez Projektantów jak i zarządców dróg od lat. Pozwalała wypracować rozwiązania, które będą spełniać obowiązujące przepisy, są realne do zrealizowania i jednocześnie możliwie w maksymalny sposób spełniają oczekiwania społeczeństwa, a przede wszystkim będą prowadziły do poprawy warunków ruchowych oraz warunków życia w rozpatrywanym obszarze.

84

2017-11-09

Sprzeciw wobec zajęcia działek nr 315, 316

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.

Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

 

85

2017-11-09

1. wykorzystać istniejący układ komunikacyjny w Kowalach poprzez połączenie ul. Ordynackiej z Magnacką trasą przez teren niezabudowany.                                                             2. Rozważyć konieczność poszerzenia drogi 221.

Przewiduje się zmiany układu drogowego w rejonie ul. Kasztelańskiej.

Poszerzenie DW221 jest konieczne ze względu na duży ruchu oraz rozbudowę węzła.

86-87

2017-11-14

(2 wnioski)

Sprzeciw wobec rozwiązań, wniosek o zachowanie wszystkich relacji skrętnych w zakresie wjazdów/zjazdów węzła objętego przebudową – tzw. Pełnej koniczyny

Rozbudowa węzła Kowale jest niezbędna. Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej.

 

88

2017-11-20

1. Brak wjazdu od strony ronda                                                                                                    2. Ekrany akustyczne ul. Staropolska (DW221) zasłonią firmę.                                                                                          3. Ingerencja w działkę likwiduje miejsca postojowe

Dla całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne tam gdzie będzie taka konieczność.

Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.  Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań.

Ze względów bezpieczeństwa dojazd do działki 268/7 został w projekcie zmieniony w stosunku do stanu istniejącego.