WNIOSKI Z
KONSULTACJI SPOŁECZNYCH WSTĘPNA
KONCEPCJA PROGRAMOWA dla zadania: „
Rozbudowa układu komunikacyjnego w m. Kowale w obrębie drogi wojewódzkiej nr
221 na odcinku od planowanego skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską w mieście
Gdańsk do węzła „Kowale” włącznie ( skrzyżowanie z drogą ekspresową S6 –
Obwodnica Trójmiasta)”. |
|||
Lp. |
Data wpływu wniosku |
Streszczenie wniosku |
Analiza i sposób uwzględnienia wniosku
przez Projektanta |
1 |
2017-10-26 |
– Prośba o uwzględnienie konieczności przeprowadzenia pomiarów
akustycznych na odcinku od węzła Straszyn do mostu przy ul. Sadowej . |
Analiza akustyczna została przeprowadzona. Wyniki będą uwzględnione przy
ustalaniu konieczności zabezpieczeń przeciwhałasowych np. ekranów
akustycznych. Zakres rozbudowy ul. Sadowej będzie odpowiadał minimalnemu koniecznemu
zakresowi od strony technicznej umożliwiającemu nawiązanie do stanu
istniejącego. Szczegółowy zakres
zostanie ustalony w kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Zaplanowano połączenie drogi Z-R w rejonie ul. Klasycznej w Borkowie. |
2 |
2017-10-26 |
– Prośba o przywrócenie dostęp ul Andromedy do Zeusa, proszę rozważyć
podłączenie do ul. Zeusa przez Andromedy właśnie. Gdyby zachowano dostęp
stacji paliw do Staropolskiej podłączenie ul. Andromedy pod ten zjazd. Odnosząc się do zaproponowanej koncepcji: |
Dodatkowe połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania
DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami, ale przede wszystkim
ma negatywny wpływ na warunki ruchowe i Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD)
tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy do najbardziej
obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są zdaniem
Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie analizowany był
również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z możliwością
podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w porównaniu z
proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie gorzej. Dodatkowo
zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu typu rondo. Zakresy zaplanowanych chodników znajdują się na planach sytuacyjnych i
uwzględniają dojście do ul. Krętej. Ewentualne połączenie ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie
poddane dodatkowym analizom na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej.
Decyzja w tej sprawie pozostaje w gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA). |
3 |
2017-10-26 |
Sprzeciw wobec budowania zjazdu z obwodnicy bezpośrednio na ul. Klasyczną
w Borkowie. |
Zdaniem Projektanta uwaga wynika z
obawy, że zjazd nie będzie poprzedzony elementami ograniczającymi prędkość.
Połączenie drogi Z-R z ul. Klasyczną zaplanowano w formie ronda, a
lokalizacja jest spójna z planami rozwoju sieci drogowej Borkowa i Gdańska
oraz stanowiskiem m.in. GDDKiA oraz władz Gminy Pruszcz Gdański. Ostateczna
lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy
Drogi Krajowej (GDDKiA). |
4 |
2017-10-27 |
1. W pełni popieram przebudowę węzła Kowale na skrzyżowaniu dróg S6
(obwodnica Trójmiasta) i Drogi wojewódzkiej nr221, w wariancie drugim (W2) –
jako tzw. pełna koniczyna, jednocześnie odrzucam trzy inne warianty (W1, W3 i
W4) jako nie adekwatne do tego konkretnego węzła i nie spełniającego moich
oczekiwań; 2. W pełni popieram konieczność pilnej rozbudowy i przebudowy Węzła
Kowale, wraz przyległym układem drogowym, uwzględniającym m.in.: budowę
trzeciego pasa na obu jezdniach wraz z pasami serwisowymi na drodze krajowej
S6 (obwodnica trójmiejska); 3. W pełni popieram budowę dróg zbiorczo – rozprowadzających po obydwóch
stronach obwodnicy od węzła południowego, przez węzeł Szadółki,
aż do węzła Karczemki; 4. W pełni popieram budowę bezpośrednich zjazdów i wjazdów na drogi
zbiorczo – rozprowadzające z terenów pomiędzy węzłami, aby maksymalnie
rozładować obciążenia komunikacyjne na węźle z następujących rejonów: a. w Kowalach z ul. Zeusa na wysokości granic gmin Kolbudy i Pruszcz Gdański
(zgodnie wariantem W2), b. w Kowalach z ul. Starowiejskiej na wysokości ul. Kominkowej poprzez tą
ulicę, c. w Szadółkach z ul. Przywidzkiej pomiędzy
sklepami OBI i JULA oraz Outletem, jako
przedłużenie ul. Wł. Czermińskiego, wyprowadzającego ruch z osiedla
zlokalizowanego przy ul. Guderskiego, bezpośrednio
do drogi zbiorczo – rozprowadzającej; d. w Szadółkach z ul. Magnackiej w sąsiedztwie
hal firmy „7R Logistic” SA – pomiędzy halami 1 i 2; e. w Jankowie Gd. z ul Starszyńskiej w okolicy ul. Magazynowej w okolicy
planowanego zjazdu z obwodnicy przy granicy z Pruszczem Gd (zgodnie wariantem
W2); 5. W pełni popieram przebudowę skrzyżowania ulic Glazurowej,
Staropolskiej i Starowiejskiej w miejscowości Kowale, z zachowaniem
WSZYSTKICH relacji skrętnych; 6. Wyrażam poparcie dla przebudowy skrzyżowania ulic Glazurowej,
Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach, w formie skrzyżowania
dwupoziomowego, ale przy zachowaniu wszystkich relacji skrętnych; 7. W pełni popieram przebudowę skrzyżowania ulic Staropolskiej, Sadowej i
Zeusa w miejscowości Kowale, (zaprezentowanego w wariancie W2B), z
zachowaniem wszystkich relacji skrętnych, w tym oddzielnych prawo-skrętów dla
każdego kierunku, oraz wydzielonych lewoskrętów na drodze wojewódzkiej nr 221
do ulic Sadowej i Zeusa, z zachowaniem cofniętej linii usytuowania
sygnalizacji świetlanej w ul. Zeusa i pozostawieniem istniejącego włączenia
(sięgacza) ul. Andromedy; |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo (W4) co
ma uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Lokalizacja
połączenia drogi Z-R na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być
analizowana z połączeniem z ulicą Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta
połączenie na wysokości ul. Klasycznej w lepszy sposób skomunikuje
mieszkańców Borkowa, Gdańska i Kowal. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z
terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA). Zdaniem Zespołu Projektowego ze względów ruchowych oraz
BRD nieuzasadnione są uwagi dotyczące zwiększenia liczby połączeń
terenów przyległych z drogami Z-R. Zdaniem Projektanta określona przez GDDKiA
liczba połączeń jest optymalna i umożliwia obsługę terenów przyległych.
Wniosek dotyczący zachowania skrzyżowania ul. Staropolskiej,
Starowiejskiej i Glazurowej nie ma uzasadnienia w obowiązujących przepisach
oraz danych ruchowych. Ewentualne połączenie
ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie poddane dodatkowym analizom
na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Decyzja w tej sprawie pozostaje w
gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA).
Wniosek dotyczący połączenia ul. Andromedy w dotychczasowym kształcie
zdaniem Projektanta jest niedopuszczalne. Dodatkowe połącznie ul. Andromedy w
rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie tylko jest
niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na warunki
ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie należy
do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją świetlną są
zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym etapie
analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu rondo z
możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w
porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie
gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu
typu rondo. |
5 |
2017-10-27 |
Propozycja zmiany sposobu połączenia zjazdu z drogi rozprowadzającej do ul.
Klasycznej w Borkowie. Prośba o budowę ekranów. |
Projektant
przewiduje korekty w zakresie połączenia drogi ZR z ulicą Klasyczną. Zakres
ekranów został rozszerzony zgodnie aktualizacją analizy akustycznej. |
6 |
2017-10-26 |
Propozycja rozwiązań komunikacyjnych mieszkańców Sołectwa Borkowo na
zjeździe od ul. Klasycznej w Borkowie do drogi zbiorczo-rozprowadzającej
zaplanowanie ronda i przyłączenie drogi zbiorczej zgodnej z |
Zaproponowane przez Projektanta rozwiązanie– połączenie zjazdu z drogi
Z-R do ul. Klasycznej w Borkowie w formie ronda – zgodne z wnioskiem, w pełni
umożliwia dalszą rozbudowę lokalnego układu komunikacyjnego. Decyzją dot.
włączenia tzw. Obwodnicy Borkowa do projektowanego ronda należy do decyzji
Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA), a projekt samej Obwodnicy Borkowa nie jest
objęty zakresem niniejszego opracowania. |
7 |
2017-10-27 |
W związku z informacjami uzyskanymi podczas spotkania konsultacyjnego w
Kolbudach, zachęcony do dzielenia się z Państwem pisemnymi
uwagami wnoszę o uwzględnienie następujących uwag i wniosków: przyjeżdżają ludzie i oskarżających mieszkańców sąsiednich gmin o
generowanie korków i innych nieszczęść w mieście. |
Po przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej zostało potwierdzone
stanowisko Projektanta, że korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo (W4). Węzeł w wariancie nr 4 nie dyskryminuje, żadnej z relacji. Węzeł jest
zaprojektowany z uwzględnieniem wszystkich relacji z zapewnieniem zarówno
odpowiednich warunków ruchowych jak i poziomu BRD. Dla tematycznej inwestycji opracowano analizy i prognozy ruchu, z których
wynika, że przyjęte rozwiązania odpowiadają planowanym natężeniom ruchu. Rozwiązania projektowe umożliwiają skomunikowanie mieszkańców Kolbud z
centrami handlowymi oraz ul. Przywidzką poprzez połączenie drogi Z-R na
odcinku Kowale-Szadółki przy CH "Agata
meble". Wniosek dotyczący zachowania skrzyżowania ul. Staropolskiej,
Starowiejskiej i Glazurowej nie ma uzasadnienia w obowiązujących przepisach
oraz danych ruchowych. Ewentualne połączenie
ul. Glazurowej z DW221 (na prawe skręty) będzie poddane dodatkowym analizom
na kolejnym etapie – Koncepcji Programowej. Decyzja w tej sprawie pozostaje w
gestii Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA). Dodatkowo
informujemy, że podział inwestycji dla węzła Kowale oraz budowy ul. Nowej
Świętokrzyskiej wynika z podziału administracyjnego. Zadaniem Projektanta
skrzyżowanie typu rondo w sąsiedztwie skrzyżowań z sygnalizacją negatywnie
wpływają na warunki ruchowe całego układu. Lokalizacja
świateł na węźle w wariancie 4 nie utrudnia ruchu, a daje możliwości optymalizacji i reagowania na
warunki ruchowe. Jak pokazuje opracowanie analiz i prognoz ruchu zarówno
w wariancie 2 jaki 4 węzła będą panować dobre warunki ruchowe. |
8 |
2017-10-27 |
Poparcie budowy nowego zjazdu/wjazdu na obwodnicę koło osiedla Nowy
Horyzont |
|
9 |
2017-10-27 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające, Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o
zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z
ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod
względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie
mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak
również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji
bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać
jako nieuzasadniony. |
10 |
2017-10-27 |
Poparcie dla inwestycji |
|
11 |
2017-10-27 |
Sprzeciw wobec budowania zjazdu na obwodnicę na terenie Borkowa. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
12 |
2017-10-27 |
Prośba o informacje na temat etapu prac nad projektem |
W ramach obecnie prowadzonych prac projektowych wykonywana jest
dokumentacja Wstępnej Koncepcji Programowej, która ma na celu ogólne
zaplanowanie układu drogowego dla DW221 wraz z rozbudową węzła Kowale i S6
oraz zaplanowanie obsługi komunikacyjne obszaru sąsiadującego. Kolejne etapy to wykonanie Wielobranżowej Koncepcji Programowej oraz
uzyskanie Decyzji Środowiskowej. |
13 |
2017-10-29 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające, Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o
zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z
ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod
względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie
mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak
również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji
bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać
jako nieuzasadniony. |
14 |
2017-10-29 |
Poparcie dla zjazdu osiedle Nowy Horyzont |
|
15 |
2017-10-30 |
Sprzeciw wobec budowy zjazdu z drogi Z-R przez osiedle Nowy Horyzont |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
16 |
2017-10-30 |
Poparcie dla projektu węzła Kowale oraz zjazdu na obwodnicę w ciągu ul.
Klasycznej w Borkowie |
|
17 |
2017-10-30 |
Sprzeciw wobec budowy zjazdu przez osiedle Nowy Horyzont |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
18 |
2017-10-30 |
Poparcie dla koncepcji przebudowy Węzła Kowale i zjazdu na drogę
rozprowadzającą. Prośba o informację odnośnie kosztów robót. |
Sprawa
finansowania inwestycji nie jest sprawą zamkniętą i nadal trwają prace
zmierzające na pozyskanie środków i współpracy w tym zakresie rożnych
zarządców dróg. Na etapie Wstępnej Koncepcji Programowej koszt inwestycji w
zależności od wariantu węzła został oszacowany na wartość od 325 do 272 mln
złotych |
19 |
2017-10-30 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające, Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. |
20 |
2017-10-30 |
Negatywna opinia wariantów przebudowy węzła. Prośba o rozwiązania, które
nie naruszają działki i zapewniają dogodną komunikację. |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku.
|
21 |
2017-10-31 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających. Prośba o informacje odnośnie symulacji ruchowych. Prośba o wyjaśnienie wyników analizy wielokryterialnej. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o
zapewnieniu wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z
ulicami Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod
względem zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie
mogłoby mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak
również dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do
sytuacji bardzo niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy
uznać jako nieuzasadniony. Przeprowadzono analizę wielokryterialną, której wyniki przedstawiają się
następująco: |
22 |
2017-10-31 |
Prośba o uwzględnienie przebudowy kładki łączącej Jankowo Gdańskie z
Borkowem, umieszczenia zjazdu z drogi z-r na działkę 39/22 |
Zakres inwestycji zakłada przebudowę ul Sadowej wraz z obiektem nad drogą
S6. Zjazdy z drogi ZR nie są prowadzone do konkretnej działki lecz prowadzone
są w celu skomunikowania całego obszaru znajdującego się w sąsiedztwie
przewidzianego połączenia. |
23-25 |
2017-11-02 (3 wnioski) |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających i zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające, Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. |
26 |
2017-11-03 |
Poparcie dla wariantu węzła typu diamentowego. |
|
27 |
2017-11-03 |
Brak poparcia dla wariantu 4 przebudowy węzła. Prośba o uwzględnienie zjazdu na działkę 62/5 oraz zrezygnowanie z częściowego
zajęcia tej działki. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne
zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi. Kwestie
zajętości terenu poszczególnych działek będzie analizowana na kolejnym etapie
dokumentacji. |
28 |
2017-11-03 |
Poparcie dla zjazdu z drogi Z-R koło sklepu Stokrotka w Borkowie. |
|
29 |
2017-11-03 |
Poparcie dla przebudowy węzła i zjazdu na terenie Borkowa |
|
30 |
2017-11-03 |
Sprzeciw wobec zjazdu przez osiedle Nowy Horyzont |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
31 |
2017-11-03 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Skrzyżowanie ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w Kowalach z
zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. Skrzyżowanie ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa z zachowaniem wszystkich
relacji skrętnych oraz z zachowaniem połączenia ulicy Andromedy z ul Zeusa |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul.
Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny
wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane
skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z
sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. |
32 |
2017-11-04 |
Poparcie wybudowania zjazdu w Borkowie. |
|
33 |
2017-11-04 |
Poparcie dla połączenia drogi Z-R z ul. Klasyczną w Borkowie |
|
34 |
2017-11-05 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające. Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. Prośba o zastosowanie ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż ul. Staropolskiej
oraz na S6 wraz z łącznicami. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
35 |
2017-11-05 |
sprzeciw wobec zjazdu przez ul. Klasyczną w Borkowie. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
36 |
2017-11-05 |
Sprzeciw wobec przebudowy węzła. |
|
37 |
2017-11-06 |
Prośba o wybudowanie ekranów akustycznych na odcinku od obwodnicy
południowej do węzła Kowale. |
Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
38 |
2017-11-06 |
Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego |
|
39 |
2017-11-06 |
Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego |
|
40 |
2017-11-06 |
Poparcie dla budowy węzła typu diamentowego |
|
41 |
2017-11-06 |
Prośba o uwzględnienie zjazdu na działkę 60/1 w Kowalach. |
Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne
zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi. |
42 |
2017-11-07 |
Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R przez ul. Klasyczną w Borkowie. Prośba o ekrany akustyczne na wysokości osiedla Nowy Horyzont. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
43 |
2017-11-07 |
Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R przez ul. Klasyczną w Borkowie. Prośba o wykonanie skrzyżowań dwupoziomowych. Prośba o ekrany akustyczne na wysokości osiedla Nowy Horyzont. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. Dokonano korekty
rozwiązania zwiększając poziom bezpieczeństwa. Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania
nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na
warunki ruchowe. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne. |
44 – 49 |
2017-11-07 (6 wniosków) |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające. Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. |
50 |
2017-11-07 |
1. W pełni popieram konieczność pilnej rozbudowy i przebudowy Węzła
Kowale, wraz przyległym układem dróg krajowych, uwzględniającym m.in.: budowę
trzeciego pasa na obu jezdniach wraz z pasami serwisowymi na drodze krajowej
S6 (obwodnica trójmiejska); |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Połączenie drogi Z-R z ul. Klasyczną zaplanowano w formie ronda, a
lokalizacja jest spójna z planami rozwoju sieci drogowej Borkowa i Gdańska
oraz stanowiskiem m.in. GDDKiA oraz władz Gminy Pruszcz Gdański. Ostateczna
lokalizacja połączenia Z-R z terenami przyległymi należy do decyzji Zarządcy
Drogi Krajowej (GDDKiA). Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul.
Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i
Gdańska. Zdaniem Zespołu Projektowego ze względów ruchowych oraz BRD nieuzasadnione są uwagi dotyczące
zwiększenia liczby połączeń terenów przyległych z drogami Z-R. Zdaniem
Projektanta określona przez GDDKiA liczba połączeń jest optymalna i umożliwia
obsługę terenów przyległych. Ostateczna lokalizacja połączenia Z-R z terenami
przyległymi należy do decyzji Zarządcy Drogi Krajowej (GDDKiA). Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul.
Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny
wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane
skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z
sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Projekt przewiduje budowę ciągu pieszego i rowerowego na całym odcinku
przebudowywanej drogi wojewódzkiej 221. Projekt przed realizacją będzie posiadał wszystkie niezbędne zgody
łącznie z uzgodnieniem od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania
nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na
warunki ruchowe. W trakcie projektowania w maksymalny sposób dąży się do zachowania
zgodności z MPZP. |
51 |
2017-11-08 |
Poparcie wariantu W2 – pełna koniczyna i odrzucenie wariantu W4. Poparcie dla trzeciego pasu ruchu i pasów serwisowych. Poparcie dla budowy dróg z-r oraz dla budowy bezpośrednich zjazdów i
wyjazdów na drogi z-r. Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej i
Starowiejskiej z zachowaniem relacji skrętnych oraz jako skrzyżowania
dwupoziomowe. Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa. Poparcie dla likwidacji zjazdu i wyjazdu z ulicy Magnackiej na DW221. Sprzeciw wobec przebudowy ulicy Kasztelańskiej w sposób zaproponowany w
koncepcjach oraz sprzeciw wobec budowy ul. Nowej Pałacowej Prośba o pozostawienie możliwości budowy linii tramwajowej wzdłuż ul.
Starowiejskiej. Poparcie dla połączenia pieszo-rowerowego ponad Obwodnicą. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. Ul. Nowa Pałacowa zostanie skorygowana w kolejnym etapie dokumentacji. Nie
przewiduje się budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Starowiejskiej. |
52 |
2017-11-08 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna Poparcie drogi Z-R wraz z wjazdami i zjazdami. Przebudowa skrzyżowania z ulicami Glazurowa i Starowiejska z zachowaniem
relacji skrętnych. Skrzyżowanie z ulicami Zeusa i Sadowa z zachowaniem relacji skrętnych,
pozostawienie istniejącego włączenia ulicy Andromedy do ul. Zeusa. Przebudowa skrzyżowania z ulicami Ateny i Guderskiego. Montaż ekranów akustycznych przy drodze serwisowej od strony Osiedla
Olimp, wzdłuż drogi 221 i w obrębie węzła. Przedłużenie drogi wewnętrznej 24KDW do działki 132/1. Umiejscowienie przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na żądanie
oraz zatok autobusowych w okolicy ulicy Kasztelańskiej. Połączenie ul Magnackiej bezpośrednio z ul. Ordynacką zamiast połączenia
Magnackiej z Kasztelańską. |
Zdaniem
Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie
w analizie wielokryterialnej. Zespół
Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Układ
drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w kolejnym etapie
dokumentacji. Połącznie
ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa nie
tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny wpływ na
warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane skrzyżowanie
należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z sygnalizacją
świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na wcześniejszym
etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul. Zeusa typu
rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki ruchowe w
porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się znacznie
gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw skrzyżowaniu
typu rondo. Wniosek
w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego zadania zostanie
wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany akustyczne. Projekt
został zmodyfikowany i na obecnym etapie nie przewiduje się wyburzeń między
innymi budynku KFC. Zmiany
układu komunikacyjnego na skrzyżowaniach z ulicami Glazurowej oraz
Starowiejskiej podyktowane są względami bezpieczeństwa oraz poprawy ruchu dla
całego obszaru objętego projektem. Zmiana
komunikacji niektórych ulic jest konieczna ze względów na bezpieczeństwo oraz
obowiązujące przepisy. Tak jest w przypadku ulicy Andromedy. Nie ma
możliwości pozostawienia połączenia w dotychczasowym kształcie, ponieważ
takie rozwiązanie jest niebezpieczne oraz negatywnie wpływa na warunki ruchowe
skrzyżowania ul. Zeusa z DW221. Połączenie
ul. Ateny do DW221 zostało dostosowane do rozwiązań projektowych zawartych w
dokumentacji „Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej” realizowanej na zlecenie
Miasta Gdańska. Projekt
przewiduje pełną komunikację pieszą i rowerową z zachowaniem ciągłości na
całym odcinku DW221 z uwzględnieniem komunikacji zbiorowej. Ze względu na
zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w rejonie
ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki komunikacji
zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego). Układ
węzła w wariancie 4 jest prawidłowy, a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania
nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na
warunki ruchowe. Dokonano
korekt w zakresie komunikacji w rejonie działki 132/1 z uwzględnieniem
wniosku. |
53 |
2017-11-08 |
poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Sprzeciw wobec ograniczeń w rozbudowie ul. Kasztelańskiej |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. |
54-57 |
2017-11-08 (4 wnioski) |
sprzeciw wobec przebudowy ul. Kasztelańskiej. |
Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. |
58 |
2017-11-08 |
Sprzeciw wobec przebudowy ul. Kasztelańskiej. Brak zjazdów na działki 60/33, 315, 316. Brak ochrony przed hałasem. Brak rozwiązania komunikacji pieszej. |
Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. Wszystkie nieruchomości w rejonie inwestycji, które posiadają legalne
zjazdy na drogi publiczne będą miały zapewniony dostęp do drogi. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. Projekt przewiduje budowę ciągu pieszego i rowerowego na całym odcinku
przebudowywanej drogi wojewódzkiej 221. |
59 |
2017-11-08 |
Sprzeciw wobec projektu |
|
60- 61 |
2017-11-08 (2 wnioski) |
Sprzeciw wobec rozwiązaniom projektowym |
|
62 |
2017-11-08 |
Sprzeciw wobec ingerencji w działkę 73/3 |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić
wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero
na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań. |
63 |
2017-11-09 |
Wniosek o zmianę i likwidację w projekcie dodatkowej drogi
rozprowadzająco – dojazdowej. |
|
64 |
2017-11-09 |
Poparcie wariantu W2 – pełna koniczyna i odrzucenie wariantu W4. Poparcie dla trzeciego pasu ruchu i pasów serwisowych. Poparcie dla budowy dróg z-r oraz dla budowy bezpośrednich zjazdów i
wyjazdów na drogi Z-R. Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej i
Starowiejskiej z zachowaniem relacji skrętnych oraz jako skrzyżowania
dwupoziomowe, Poparcie dla przebudowy skrzyżowań ulic Staropolskiej, Sadowej i Zeusa. Prośba o skrzyżowanie z ulicą Kominkową. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Połączenie drogi Z-R na odcinku Kowale – Szadółki
będzie realizowane na wysokości CH :Agata Meble” a nie na wysokości ul.
Kominkowej. |
65 |
2017-11-09 |
Wniosek o zmianę koncepcji rozbudowy lub poszerzenia drogi |
Ewentualne korekty w prezentowanych rozwiązaniach będą wprowadzane w
kolejnym etapie dokumentacji. |
66 |
2017-11-09 |
Wniosek odnośnie działki nr 62/6 |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić
wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero
na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań. |
67 |
2017-11-09 |
Sprzeciw wobec budowy zjazdu na ulicę Klasyczną w Borkowie. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w lepszy
sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. |
68 |
2017-11-10 |
Wniosek o prawoskręt z ul. Sadowej w drogę
wojewódzką 221 |
Brak
uzasadnienia dla wniosku. Wskazywane
warunki ruchowe nie uzasadniają konieczności budowy dodatkowego pasa ruchu.
Należy pamiętać, że dodatkowy pas ruchu generuje nie tylko koszty
bezpośrednie ale również wymaga większej zajętości terenu. |
69-70 |
2017-11-10 (2 wniosku) |
Sprzeciw wobec budowy zjazdu na ulicę Klasyczną w Borkowie, prośba o
ekrany akustyczne |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
71 |
2017-11-10 |
Prośba o informacje odnośnie przebudowy ulicy Klasycznej w Borkowie. Sprzeciw wobec łączenia ul. Klasycznej w Borkowie z drogą Z-R. Prośba o ekrany akustyczne. |
Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej w Borkowie w
lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. W celu poprawy
bezpieczeństwa dokonano korek rozwiązań projektowych. Zdaniem Projektanta
zastosowanie ronda na połączeniu drogi ZR z ulicą Klasyczną skutecznie
wpłynie na ograniczenie prędkości a tym samym podniesienie poziomu
bezpieczeństwa. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
72 |
2017-11-10 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna Poparcie drogi Z-R wraz z wjazdami i zjazdami. Przebudowa skrzyżowania z ulicami Glazurowa i Starowiejska z zachowaniem
relacji skrętnych. Skrzyżowanie z ulicami Zeusa i Sadowa z zachowaniem relacji skrętnych,
pozostawienie istniejącego włączenia ulicy Andromedy do ul. Zeusa. Przebudowa skrzyżowania z ulicami Ateny i Guderskiego. Montaż ekranów akustycznych przy drodze serwisowej od strony Osiedla
Olimp, wzdłuż drogi 221 i w obrębie węzła. Przedłużenie drogi wewnętrznej 24KDW do działki 132/1. Umiejscowienie przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną na żądanie
oraz zatok autobusowych w okolicy ulicy Kasztelańskiej. Połączenie ul Magnackiej bezpośrednio z ul. Ordynacką zamiast połączenia
Magnackiej z Kasztelańską. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. Układ drogowy w rejonie ul. Kasztelańskiej zostanie skorygowany w
kolejnym etapie dokumentacji. Połącznie ul. Andromedy w rejonie newralgicznego skrzyżowania DW221 z ul.
Zeusa nie tylko jest niezgodne z przepisami ale przede wszystkim ma negatywny
wpływ na warunki ruchowe i BRD tego obszaru. Należy zauważyć, że omawiane
skrzyżowanie należy do najbardziej obciążonych i dodatkowe połączenia z
sygnalizacją świetlną są zdaniem Projektanta nie do zaakceptowania. Na
wcześniejszym etapie analizowany był również wariant skrzyżowania DW221 z ul.
Zeusa typu rondo z możliwością podłączenia również ul. Andromedy lecz warunki
ruchowe w porównaniu z proponowana sygnalizacją świetlną przedstawiały się
znacznie gorzej. Dodatkowo zajętość terenu również przemawiała przeciw
skrzyżowaniu typu rondo. Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. Zmiany układu komunikacyjnego na skrzyżowaniach z ulicami Glazurowej oraz
Starowiejskiej podyktowane są względami bezpieczeństwa oraz poprawy ruchu dla
całego obszaru objętego projektem. Przewiduje się budowę skrzyżowań
skanalizowanych. Zmiana komunikacji niektórych ulic jest konieczna ze względów na
bezpieczeństwo oraz obowiązujące przepisy. Tak jest w przypadku ulicy
Andromedy. Nie ma możliwości pozostawienia połączenia w dotychczasowym
kształcie ponieważ takie rozwiązanie jest niebezpieczne oraz negatywnie
wpływa na warunki ruchowe skrzyżowania ul. Zeusa z DW221. Połączenie
ul. Ateny do DW221 zostało dostosowane do rozwiązań projektowych zawartych w
dokumentacji „Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej” realizowanej na zlecenie
Miasta Gdańska. Projekt
przewiduje pełną komunikację pieszą i rowerową z zachowaniem ciągłości na
całym odcinku DW221 z uwzględnieniem komunikacji zbiorowej. Ze względu na
zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w rejonie
ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki komunikacji
zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego). Układ węzła w wariancie 4 jest prawidłowy a wprowadzenie dwupoziomowego skrzyżowania
nie pozwala na pełną komunikację oraz możliwości sterowania i reagowania na
warunki ruchowe. Dokonano korekt w zakresie komunikacji w rejonie działki 132/1 z uwzględnieniem
wniosku. |
73 |
2017-11-10 |
Prośba o lewoskręt z ul. Zeusa na ul. Staropolską. Sprzeciw wobec zjazdu z drogi Z-R na ul. Klasyczną w Borkowie |
Lokalizacja połączenia na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być
analizowana z połączeniem z ulicą
Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul.
Klasycznej w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i
Gdańska. Ponieważ przewiduje się pośrednie połączenie ulicy Zeusa z obwodnicą
trójmiejską za pomocą dróg ZR częściowo ruch na ulicy Zeusa zostanie
zmniejszony. Po przeprowadzeniu analiz ruchowych brak jest konieczności na
tym etapie budowy dwóch pasów do skrętu w lewo z ulicy Zeusa w ulicę
Staropolską. |
74 |
2017-11-10 |
Wyjazd z przebudowanej ul. Glazurowej bezpośrednio w ul. Staropolską Rozładowanie korków na wyjeździe z ul. Zeusa
Zmiana
lokalizacji zjazdu z drogi Z-R na ul.
Klasyczną w Borkowie. |
Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony Lokalizacja połączenia na wysokości ul. Klasycznej może alternatywnie być
analizowana z połączeniem z ulicą
Zeusa w km ~ 340+700. Zdaniem Projektanta połączenie na wysokości ul. Klasycznej
w Borkowie w lepszy sposób komunikuje mieszkańców Borkowo, Kowal i Gdańska. Ponieważ przewiduje się pośrednie połączenie ulicy Zeusa z obwodnicą
trójmiejską za pomocą dróg ZR częściowo ruch na ulicy Zeusa zostanie
zmniejszony. |
75 |
2017-11-10 |
Prośba o nie ingerowanie w działkę nr 73/25 |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić
wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero
na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań. |
76 |
2017-11-10 |
Prośba o ekrany akustyczne na całej długości inwestycji. Na zjeździe w ul. Klasyczną zastosować elementy uspokojenia ruchu. Rozważyć zmianę organizacji ruchu w miejscowości Borkowo. Oznakowanie zjazdu do Borkowa. |
Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. Zdaniem Projektanta zastosowanie ronda na połączeniu drogi ZR z ulicą
Klasyczną skutecznie wpłynie na ograniczenie prędkości a tym samym
podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Oznakowanie będzie analizowane w
kolejnym etapie a szczegółowy zakres tablic kierunkowych zostanie
przewidziany zgodnie z decyzjami Zarządców Ruchu |
77 |
2017-11-10 |
Prośba o nie ingerowanie w działkę 73/16 lub jej całkowity wykup. |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić
wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero
na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań. |
78 |
2017-11-10 |
Zgoda na wariant W2 – typ koniczyna. Przejście dla pieszych na DW221 za ul. Kasztelańską, sygnalizacja wzbudzana
na przejściu dla pieszych oraz zatoka autobusowa w kierunku Jankowa. Przedłużenie drogi 24KDW do działki nr 132/1 wraz z poprowadzeniem
chodnika wzdłuż drogi 24KDW. Zaprojektować ekrany dźwiękochłonne. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zdaniem Projektanta nie ma potrzeby budowy przejścia dla pieszych na
wysokości ul. Kasztelańskiej. Przejście w rejonie skrzyżowania DW221 z ul.
Ordynacja zapewnia wszystkie potrzeby. Projektant dokona korekt w przebiegu chodników oraz całego układu w
rejonie ul. Kasztelańskiej w kolejnym etapie dokumentacji. Ze
względu na zakres rozbudowy węzła „Kowale” istniejące przystanki autobusowe w
rejonie ul. Kasztelańskiej będą zlikwidowane. Najbliższe przystanki
komunikacji zbiorowej zlokalizowane będą przy rondzie (Staropolska/Ordynacka/Wybickiego). Wniosek w zakresie ekranów zdaniem Projektanta słuszny. Dla całego
zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane ekrany
akustyczne. |
79 |
2017-11-13 |
Sprzeciw wobec zaproponowanego podczas spotkania rozwiązania i wniosek o
zachowanie wszystkich relacji skrętnych w zakresie wjazdów/zjazdów na i z ul.
Staropolskiej i ul. Glazurowej |
Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. |
80 |
2017-11-13 |
Sprzeciw wobec zaproponowanych rozwiązań. Wniosek o modyfikację koncepcji skrzyżowań ulic Glazurowej, Staropolskiej
i Starowiejskiej. |
Jak wyżej. |
81 |
2017-11-13 |
Wniosek o zachowanie wszelkich relacji skrętnych w obrębie stacji paliw
Orlen. |
Jak wyżej. |
82 |
2017-11-03 |
Poparcie dla wariantu W2 – pełna koniczyna. Poparcie dla przebudowy węzła wraz z przyległym układem drogowym. Poparcie dla budowy dróg zbiorczo-rozprowadzających oraz dla zjazdów na drogi
zbiorczo-rozprowadzające. Poparcie przebudowy ulic Glazurowej, Staropolskiej i Starowiejskiej w
Kowalach z zachowaniem wszystkich relacji skrętnych. |
Zdaniem Projektanta korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma
uzasadnienie w analizie wielokryterialnej. Zespół Projektowy uważa, że brak jest uzasadnienia dla wniosków o zapewnieniu
wszystkich relacji na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 221 z ulicami
Starowiejską i Glazurową. Takie rozwiązanie jest niewłaściwe pod względem
zarówno BRD jak i warunków ruchowych całego układu. Takie połącznie mogłoby
mieć bardzo negatywny wpływ na warunki ruchowe zarówno dla DW221, jak również
dla trasy S6 co przy znacznych prędkościach może prowadzić do sytuacji bardzo
niebezpiecznych. Z wyżej wymienionych powodów wniosek należy uznać jako
nieuzasadniony. |
83 |
2017-11-09 |
Krytyczne uwagi odnośnie prowadzenia konsultacji społecznych |
Formuła konsultacji była otwarta na wszelkie uwagi. Projektanci
poinformowali jaki z wariantów jest rekomendowany i dlaczego. Należy
zauważyć, że wariant taki został również wybrany przez Przedstawicieli Gminy
Kolbudy i nieoczekiwanie na konsultacjach prezentowali odmienne stanowisko.
Taka formuła konsultacji jest przyjęta zarówno przez Projektantów jak i zarządców
dróg od lat. Pozwalała wypracować rozwiązania, które będą spełniać
obowiązujące przepisy, są realne do zrealizowania i jednocześnie możliwie w
maksymalny sposób spełniają oczekiwania społeczeństwa, a przede wszystkim
będą prowadziły do poprawy warunków ruchowych oraz warunków życia w
rozpatrywanym obszarze. |
84 |
2017-11-09 |
Sprzeciw wobec zajęcia działek nr 315, 316 |
Ze względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia
terenów przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do
zlokalizowania nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić
wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych działek) możliwe będą dopiero
na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze ostatecznych rozwiązań. |
85 |
2017-11-09 |
1. wykorzystać istniejący układ komunikacyjny w Kowalach poprzez
połączenie ul. Ordynackiej z Magnacką trasą przez teren niezabudowany. 2.
Rozważyć konieczność poszerzenia drogi 221. |
Przewiduje się zmiany układu drogowego w rejonie ul. Kasztelańskiej. Poszerzenie DW221 jest konieczne ze względu na duży ruchu oraz rozbudowę
węzła. |
86-87 |
2017-11-14 (2 wnioski) |
Sprzeciw wobec rozwiązań, wniosek o zachowanie wszystkich relacji
skrętnych w zakresie wjazdów/zjazdów węzła objętego przebudową – tzw. Pełnej
koniczyny |
Rozbudowa węzła Kowale jest niezbędna. Zdaniem Projektanta
korzystniejszym wariantem jest odwrócone karo co ma uzasadnienie w analizie
wielokryterialnej. |
88 |
2017-11-20 |
1. Brak
wjazdu od strony ronda
2. Ekrany
akustyczne ul. Staropolska (DW221) zasłonią firmę.
3. Ingerencja w działkę likwiduje miejsca postojowe |
Dla
całego zadania zostanie wykonana analiza akustyczna i zostaną zaprojektowane
ekrany akustyczne tam gdzie będzie taka konieczność. Ze
względu na fakt, że jest to inwestycja celu publicznego a zajęcia terenów
przyległych dla rozbudowy układu drogowego jest niezbędne do zlokalizowania
nowych elementów układu drogowego nie można uwzględnić wniosku. Szczegóły zajętości terenu (poszczególnych
działek) możliwe będą dopiero na kolejnym etapie dokumentacji przy wyborze
ostatecznych rozwiązań. Ze
względów bezpieczeństwa dojazd do działki 268/7 został w projekcie zmieniony
w stosunku do stanu istniejącego. |